In marketing zijn verpakking en labeling altijd essentiële tools geweest, aangezien verschillende bedrijven uit verschillende sectoren ze gebruiken. De productlabels spelen een cruciale rol bij het vergroten van de zichtbaarheid van het merk, merktrouw en merkvoorkeur. Maar, nog belangrijker, het kan helpen bij het verbeteren van de marktvraag naar elk product. Telkens wanneer u een product maakt, communiceert u de waarde ervan aan de klanten.
Een van de manieren om dat te doen is door product labeling te gebruiken. Het is een essentieel communicatiemiddel tussen het merk en de consument. De product labeling bevat zeer belangrijke informatie die op de productverpakking wordt afgedrukt. Het stelt de klant in staat om het ene merk van het andere te onderscheiden. Product labeling is niet alleen branding en productpromotie, er is veel belangrijkere informatie waar consumenten op letten wanneer ze de labels controleren.
Product labeling kan zo simpel zijn als één of twee regels op de achterkant van een product, of het kan zo uitgebreid zijn als de hele achterkant van het product die vol staat met geschreven informatie. Al deze eisen van de labeling komen van de regelgevende instantie en er zijn verschillende regelgevende instanties voor alle producten. De Food and Drug Administration (FDA) is de regelgevende en toezichthoudende instantie voor voedingsproducten.
Daarom moet elk nieuw product op de markt voldoen aan de verpakkings- en labelingrichtlijnen van de respectieve regelgevende instanties van hun land. Bovendien komen de productlabels in verschillende varianten, zoals labels, inhoudsafdrukken, stickers op de verpakking. Naast de kwaliteit van de producten is ook de kwaliteit van de labels belangrijk.
Belang van Productlabels
A) Productinhoud
Via labels leren we de inhoud en ingrediënten van de producten die we gebruiken of consumeren kennen. Voor voedselproducten is het noodzakelijk om dit deel van de verpakking te controleren, vooral voor consumenten die gezondheidsproblemen hebben. Bijvoorbeeld, als u uw zoutinname wilt beperken, maakt het voedsellabel het voor u gemakkelijker om het natriumgehalte van het product te kennen. Of als u voedselallergieën heeft, hoeft u alleen de ingrediënten te controleren en te kijken of het voedsel dat uw allergieën veroorzaakt aanwezig is of niet. Dit deel van de productlabels helpt ons onze gezondheid te behouden.
B) Productinstructies
De labels dienen als een gids voor hoe het product dat we hebben gekocht, op de juiste manier moet worden gebruikt. Het staat allemaal op het label, of het dagelijks of wekelijks moet worden gebruikt, voor of na het slapengaan, met water of zonder water. Dit gedeelte vertelt u ook de hoeveelheid of dosering die geschikt is voor welke leeftijd. Op deze manier kunnen we de producten correct gebruiken en kunnen we de effecten ervan voor ons maximaliseren.
C) Productwaarschuwingen
Voor sommige mensen kunnen sommige producten bij gebruik of consumptie bijwerkingen veroorzaken. Het label biedt ons een plek waar deze productwaarschuwingen te vinden zijn. U wilt misschien extra tijd besteden aan het controleren van de productwaarschuwingen als u zwanger bent of bepaalde ziektes zoals hartziekten of hypertensie heeft.
D) Informatie volgens de wet
Om consumenten eerst en vooral te informeren, vereist de wet dat bepaalde informatie op hun verpakking wordt geplaatst, voor een paar producten. Een voorbeeld van deze informatie is de zin “Roken is schadelijk voor uw gezondheid”.
E) Prijzen
Prijzen zijn een belangrijke vorm van productlabeling. Hiermee kunt u de prijzen van producten van verschillende merken vergelijken. Dit helpt u het beste merk voor u te selecteren terwijl u ook wat geld kunt besparen.
F) Promotie en Marketing
Het label van een product kan het product op zichzelf vermarkten. Consumenten kunnen worden aangetrokken tot een felgekleurd label en uiteindelijk dat product kopen. Een productlabel kan een sleutelrol spelen bij het helpen van een consument om uw product uit de anderen op het schap te kiezen als uw product een uniek label heeft. Labels worden nu gebruikt voor cross-brand marketing, prijsvragen, receptinformatie, gaming en couponing, dankzij de technologie van vandaag en de vooruitgang in labelproductie.
Met deze zaken in gedachten is het belangrijk te onthouden dat het labelen van uw producten een nuttig verkoopinstrument kan zijn.
Hoe productinformatie op het label te vinden
Productidentificatie voor Producttraceerbaarheid
Het vermogen om een product door het fabricageproces en naar de eindgebruiker te volgen, wordt bereikt met producttraceerbaarheid. Een product in handen van een klant kan worden getraceerd door het fabricage-, verzend-, leverings- en grondstoffenaankoopproces, zodat de voorraden van de oorspronkelijke grondstoffen kunnen worden geïdentificeerd. De labels voor producttraceerbaarheid worden gebruikt om de kwaliteit te verbeteren en de oorsprong van een probleem of ander probleem te herkennen. Meestal met een identificatienummer of barcode, vereist producttraceerbaarheid productidentificatielabels. Om partijen of individuele items te identificeren, kunnen identificatielabels worden gebruikt. Om dit te bereiken, zijn verschillende labeltechnologieën beschikbaar.
Vinyl- of polyesterlabels worden soms gebruikt voor productidentificatielabels en zijn uitstekend geschikt voor het volgen van producten waar veiligheid geen belangrijke rol speelt. Met behulp van een industriële labelprinter kunnen gemakkelijk verschillende labels voor tal van toepassingen worden gemaakt. In enkele gevallen is een gespecialiseerde toevoer nodig om te voldoen aan de specifieke behoeften van de industrie. Er zijn enkele labels zelfs om te detecteren of besmetting kritiek is. Zelfs als kleine delen van het label in het product terechtkomen, kunnen ze gemakkelijk worden gedetecteerd. Soms is een tijdelijk label nodig tijdens bepaalde fabricageprocessen. Het is voordelig om labels te hebben die kunnen worden gebruikt wanneer dat nodig is en vervolgens gemakkelijk kunnen worden verwijderd. Alle soorten labels kunnen echter gemakkelijk worden vervalst of verwijderd. Dus, wanneer merkreputatie een zorg is of als het product een hoogwaardig product is dat kan worden vervalst of gestolen, moet een ander type label worden gebruikt voor productidentificatie.
Ultraviolet Watermerk
U kunt op maat gemaakte productidentificatielabels maken die een watermerk bevatten dat alleen zichtbaar is onder UV-licht, waardoor deze labels moeilijk te dupliceren zijn.
Veiligheidslabels “VOID” en Vernietigbare Veiligheidslabels
Met deze labelingbenodigdheden kunnen de productidentificatielabels niet worden verwijderd of hergebruikt.
Variabele Informatielabels
Productidentificatielabels en aanvullende informatie zoals batch-ID-codes, productiedatum, houdbaarheidsdatum, fabricagelocatie of lotnummers worden verstrekt door variabele informatielabels. Deze informatie kan in de vorm van barcodes, tekst en cijfers zijn, of beide. Deze labels kunnen ook merkreputatielabels of traceerbaarheidslabels zijn en al het bovenstaande labelmateriaal wordt meestal ook gebruikt voor labeling die variabele informatie nodig heeft.
Labeling van Duurzame Goederen
Ook wel “naamborden” genoemd, moeten de productidentificatielabels op duurzame goederen stevig zijn en bestand zijn tegen soms zware omstandigheden. Elk van de bovengenoemde labelingopties wordt gebruikt voor productidentificatielabels op duurzame goederen. Daarnaast worden andere opties vaak gebruikt, zoals gemetalliseerde polytapes – deze worden soms gebruikt voor productidentificatielabels omdat ze gemakkelijk te maken zijn en een geborsteld metalen uitstraling bieden. Een ultra-agressieve zelfklevende vinyl heeft een ongelooflijk sterke kleefkracht wanneer extra sterke kleefstof nodig is.
Conclusie
Advies nodig voor de beste labels? Ga dan naar https://labelsupply.nl